Először a Petra’z étteremben ettem fishburgert, amiben lazac volt. Mikor Szafi oldalára felkerült a light paleo hamburger zsemle, tudtam, hogy mi lesz a következő, amit el kell készíteni.

Hamburger hozzávalók:

– 50 g Szafi Fitt CH csökkentő lisztkeverék (CH csökkentő lisztkeverék ITT!)

– 30 g Szafi Fitt sütőliszt (sütőliszt ITT!)

– 1 tojás  

– 3 tojásfehérje 

– 1,5 g szódabikarbóna

– 1 nagy csipet só (Himalaya só ITT!)

– 100 g langyos víz

Hamburger Elkészítés:

A száraz hozzávalókat keverjük össze és öntsük rá az elvegyített folyékony anyagokat, majd gyúrjuk össze.

5 perc pihentetés után a tésztát osszuk 3 egyenlő részre, majd nedves kézzel formázzunk belőle 2-3 db zsömlét. (A zsömléket laposra formázzuk, mert jó nagyra meg fog nőni a sütőben).
Tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe, a tetejüket kenjük le tojássárgájával, végül szórjuk meg szezámmaggal.Előmelegített 220 fokos (alsó-felső funkción) sütőben 15 perc, majd 200 fokon további 25 percig kell sütni.
 
Lazac Hozzávalók
 
– 2 szelet lazacfilé
– olívaolaj
– só, bors
– hal fűszerkeverék
 
Lazac elkészítés:
 
Befűszerezzük, majd az olívaolajat felhevítjük a serpenyőben és mindkét oldalát megsütjük.
 
Hozzávalók a mártáshoz:
 
– fél pohár zsírszegény natúr joghurt
– só bors
– hal fűszerkeverék
– 1 tk. mustár
 
Édesburgonya köret:
 
A krumplit meghámoztam vékony karikákra vágtam. Sóval, színesborssal, kakukkfűvel, rozmaringgal, szerecsendióval, fokhagyma granulátummal fűszereztem. 200 fokon 20 percig sütöttem.
 
Tipp: az én hambimba fejes saláta, koktélparadicsom, lila hagyma került a lazacon és a mártáson kívül.
 
img_1656.JPG
 

Write a comment