Lehet fogyni csak edzéssel vagy fontos a jól összeállított étrend?

Járok edzeni, “edzegetni” mégse fogyok?!

Végre hasznát veszem a közgazdász diplomámnak és a matekos agyamnak.. beszéljenek a számok és a tények őszintén.

Sokan járnak hozzám edzeni, azzal a céllal, hogy fogyni szeretnének. Ilyenkor mindig elmondom, milyen fontos a táplálkozás, illetve azt is, hogy tudja igénybe venni a szolgáltatásokat. A legtutibb felállás mikor valaki hozzám jár rendszeresen edzeni és az általam összerakott étrendet követi. Heti szinten tudom nyomon követni a fejlődést és a fogyást.

Egyéb esetben két dolog történik:

  1. “ Én egészségesen eszem.” ( csak nem fogysz) Tipikus diéta hibákról következő bejegyzésben.
  2. “ Hiszen járok heti kétszer edzeni, így nem lényeg, hogy mit eszek”

Ugyanaz fog történni mindkét esetben: A NAGY BÜDÖS SEMMI! Miért?

Tételezzük fel, hogy Marika heti kétszer edz, irodai munkát végez, autóval jár munkába és 10 kilót szeretne fogyni.

Azt gondolod egészségesen eszel. Egyrészt, a fogyáshoz kalória deficit kell, ha ezt rosszul állapítod meg, máris sokra mész az egészséges kajákkal.

Te tudod mennyi a kalória szükségleted?

Te tudod melyik ételek egészségesek?

Vagy melyiket mikor, mennyit, mivel kellene fogyasztani?

A személyre szabott étrend pont erre van, hogy ezeket megtanuld! 

Egy kiló zsír elégetéséhez kb. 7500 kcal deficit kell.

Mennyit égetsz el edzés során? Mondjuk 500 kcal-t? Ha közbe nyomkodod a telefonod, 50%- os teljesítményen edzel akkor 200-300 kcal-t? [KOMFORTZÓNA]

Tehát elégettél egy hét alatt a heti két edzéssel 400-1000 kalóriát. Mi történik egy hét alatt, ha nem figyelsz az étkezésre / vagy rossz a jónak gondolt étrended? Az égvilágon SEMMI!

Mi történik, ha a heti két edzést, úgy könyveled el, hogy hatalmas teljesítményt hajtottál végre és a sarki hamburgerezőben ünnepled meg? HÍZNI FOGSZ!

Egy ilyen félre evés akár 2000 kcal többlet is lehet. Ez a matekos agyammal kiszámolva barátok között is kalória többlet. Egyszerű szénhidrátból, transzzsírokból, tehát garantáltan zsírként fog raktározódni, és nem izmot építesz.

Összefoglalva a fogyáshoz a jó étrend sokkal fontosabb. A formás alakhoz az étrend és az edzés is.

Ha segítségre van szükséged, keress bizalommal. Nézd meg személyre szabott táplálkozás programjaimat.