Ha nem kívánjuk a nehéz ételeket az ünnepekkor, akkor ezt érdemes kipróbálni. Persze bármikor, hiszen a lazac nagyon finom és egészséges. Valamint újabb felfedezést tettem, és megállapítottam, hogy a brokkolit meglehet enni, sőtt kifejezetten finom volt! Ne féljetek új ételeket kirpóbálni, saját magamon tapasztalom, hogy mennnyit tud változni az ember ízlése.

Hozzávalók 2 főre:

  • 2 szelet lazac ( nekem egy darab 125 g volt)
  • himalájai só
  • színes bors
  • paelo hal fűszersó

Hozzávalók a zöldségekhez:

  • 1 sárgarépa
  • 150 g csiperke gomba
  • 250 g brokkoli
  • egy teáskanál olíva olaj/ vagy kókuszolaj
  • himalájai só

Hozzávalók a mártáshoz:

  • 1 dl rizs főzőtejszín ( paleo diétázóknak kókusztejszín, mandulatejszín)
  • citromlé
  • szárított petrezselyem
  • himalájai só

Hozzávalók az édesburgonyához:

  • 1 kisebb édesburgonya
  • só, színes bors, kakukkfű, rozmaring, oregano, bazsalikom, szerecsendió, fokhagyma granulátum

Elkészítés:

A brokkolit szétszedjük, a gombát megmossuk és félbe vágjuk, a sárgarépát vékony szeletekre vágjuk. Az összeset egy lábasba tesszük, felöntjük 1-2 dl vízzel, sózzuk, és fedő alatt alacsony lángon 15-20 percig pároljuk. Én úgy szeretem ha puha, ha valaki roppanósabban szereti elég neki kevesebb idő is. Érdemes néha kóstolgatni. A lazac szeleteket bedörzsöljük a fűszerekkel. Az elkészült párolt zöldségeket egy hőálló tálba szedjük, ráhelyezzük a lazac szeleteket, letakarjuk alufóliával, és 180 fokon 25 percig sütjük, majd fólia nélkül grill fokozaton még 5 percig. A mártáshoz a tejszínt egy lábasba tesszük, hozzáöntjük a citromlevet, a fűszereket és 5-6 percig főzzük. Az édesburgonyát megpucolom, ízlés szerint kockákra, vagy hasábokra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, megszórjuk a fűszerekkel, és 180  fokon 20-25 perc alatt készre sütjük.

Tápérték 1 adagban: ( lazac, zöldségköret, mártás, édesburgonya)

kcal: 403,05

fehérje: 35,31g

szénhidrát: 37,15 g

zsír: 12.69 g

 

img_8810

img_8811

Write a comment