Hamarosan itt a húsvét, és ilyenkor a húsvéti reggeli elengedhetetlen kelléke a főtt tojás, a sonka és a kalács. Emlékszel, amikor régen a reggeli kalácsot vagy pirítóst jó vastagon megkentük vajjal?

Azonban diéta alatt, érdemes lecsökkenteni a vaj fogyasztását, mivel magas a zsírtartalma, és nagyrészt, a kevésébe egészséges, telített zsírokat tartalmaz. Ráadásul ezek a kencék sokkal laktatóbbak is.

Mutatok két olyan krémet, ami nagyon jól illik a szénhidrát csökkentett sós húsvéti kalácsodhoz, vagy a húsvéti reggelinél elfogyasztott pirítóshoz.

IDE kattintva pedig egy szuper tojásos kenyérre valót találtok.

Ha további tippeket, recepteket szeretnél, az oldalon rengeteg recept közül válogathatsz.

 

Online, személyi edzésre is van lehetőség csatlakozni, erről részletesebben is olvashatsz, ha IDE kattintasz.

Hozzávalók a sonkás kencéhez ( 2 adaghoz):

  • 70 g főtt füstölt sonka
  • 60 g light sajtkrém ( aldi)

Elkészítés:

A sonkát vágjuk apró kockákra. 50 g sonkát a sajtkrémmel tegyük egy magas falú edénybe, és botmixerrel pürésítsük krémesre. Ha nagyon sűrű adjunk hozzá egy evőkanál vizet. A maradék kockázott sonkát keverjük hozzá. Pirítósra, vagy szénhidrát csökkentett kenyérre, kalácsra kenjük.

Tápérték 1 sonkás kence adagban:

kcal: 62.2

fehérje: 9.65 g

szénhidrát: 1.17 g

zsír: 2.05 g

Hozzávalók a spenótos kencéhez ( 2 adaghoz):

  • 20 g spenót
  • 100 g light cottage cheese
  • himalájai só
  • fokhagymapor

Elkészítés:

A spenótot egy serpenyőben fonnyasszuk meg, adjunk hozzá fokhagymaport és a sót. Ha kihűlt aprítsuk fel, és keverjük hozzá a cottage cheese-t.

Tápérték 1 spenótos kence adagban:

kcal: 36 g

fehérje: 6.23 g

szénhidrát: 1.18 g

zsír: 0.48 g

 

Csatlakozz a Fittdiéta facebook csoporthoz:

A receptem a Peakshop oldalán is megjelent.

Write a comment